2015. augusztus 12., szerda

Betörés, almás pite és konyhakés


Már megint egy szösszenetet hoztam, de ha egyszer nincsenek összefüggő álmaim, vagy csak nem emlékszem rá, nincs mit tenni.

A szülővárosom egyik utcáján sétáltam, amerre régen a való életben is sokat jártam a nagymamámékhoz menet. Álmomban azonban másként voltak a fák, és persze hívogatóan magasak is, így minden átmenet nélkül átváltottam szuperemberré (vagy inkább állattá), aki minden nehézség nélkül megmássza a többemeletnyi platánt. (Lehet, hogy tölgy volt, de hogy jókora, az fix.) Az első pár méter megtétele után észrevettem, hogy nem is haladok semmit, és a felismerés miatti düh végre lehetővé tette, hogy ha mászok, akkor magasabbra is jussak. Egy idő után a négyemeletes panelházakra néztem, és láttam, hogy már egy szinten vagyok a legmagasabb ablakokkal.
Felfedeztem, hogy a hozzám legközelebbi redőny alatt, fölött, mellett (miért is legyen reális, ugye) folyton kibukkan egy-egy okostelefon. Jót derültem azon, hogy valakik engem fotóznak, de aztán gondoltam egyet, és átvetettem magam az ablakra. Érdekes módon nem zuhantam le, amíg kerestem a fogódzót. Végül a két mutatóujjamat tudtam beledugni valami lyukba, de ennyi is elég volt. Rés után kutattam, ahol beláthatok, de rájöttem, hogy így tök közelről fogok belebambulni a kamerába, ami abszolút nem előnyös, és én nem akarok bamba képeket viszontlátni magamról.
A következő pillanatban lerántottam az egész redőnyt, és elém tárult az ablak mögött álló fiatalok látványa. Szépen kitéptem az ablakot is, és könnyedén beugrottam a szobába. Senki sem sikoltott, próbált lecsapni, vagy hívta a rendőrséget, és utamat sem állták, amikor tovább caplattam a lakásban. A konyha felé igyekeztem, ahonnan csörömpölést hallottam. A berendezést nem igazán tudtam megfigyelni, de barna és fehér színek domináltak. Mivel a bent sündörgő nő nem vett rólam tudomást, lekaptam egy jókora, vörösesbarna vázát a tőlem balra álló szekrény tetejéről, és földhöz vágtam. Persze ripityára tört, de a nő továbbra is holt nyugodt maradt, és csak annyit csipogott, hogy "Jaj, gyerekek…" Meg még valamit, amit nem értettem, de annyi biztos, hogy nem volt ideges.
Mint kiderült, nem a konyhába kerültem, de a mellette lévő, szintén téglalap alapú helyiség végre az volt. Az ajtóval szemben, jobbra fent volt az ablak, alatta egész fal szélességben pult, és koszos edényekkel teli mosogató. A jobb oldali falnál állt egy kis asztal és még valami, balra a hűtő meg egy rövid pultrész. Naná, hogy a hűtőt vettem célba, és a felső polcon talált tepsi a benne virító almás pitével meglehetős elégedettséggel töltött el. Az egész kezem olyan lett, ahogy tömtem magamba.
Nem tudom, hányadik darabnál tartottam, amikor betoppant egy középkorú pasas. Valamit dünnyögött, mire leesett, hogy ő most eléggé mérges, és épp azon tűnődik, mit csináljon velem. Megmostam a kezem a mosogatónál, majd szendén odasétáltam hozzá. Épp egy kihúzott fiókban kotorászott a főzőeszközök között. Szerszámot keresett, amivel megbüntet, én meg ahelyett, hogy faképnél hagytam volna, felmarkoltam egy halom fakanalat meg ilyesmit, és a kezébe nyomtam. Kissé meglepődött ugyan, de jelét sem mutatta, hogy letett volna a szándékáról, sőt kijelentette, hogy mivel leütöttem, megérdemlem a magamét. Gőzöm sem volt, miről hadovál, hiszen hozzá se értem, nem is láttam eddig. Elmagyarázni persze nem tudtam, mivel az ilyen álmokban nincs beszédképességem, csak hümmögök és nyöszörgök. Amikor a szemem sarkából láttam, hogy a klopfolót vizsgálja, kisebbfajta pánik lett rajtam úrrá, ami majdnem bekapcsolta a tudatos álom funkciót. Azt akartam, hogy tegyen le a büntetési szándékáról, de amint a kezébe vett egy bazi nagy kést, rájöttem, hogy nincs más hátra, mint menekülőre fogni a dolgot.
A konyhából egy nyitott helyiségbe értem, ahol sajnos a népek elzárták előlem az útvonalakat. A szemben lévő helyiségben az előbbi nőszemély molyolt valamit egy másik ember társaságában, aztán hirtelen elém penderült egy rokonom, széles vigyorral magyarázva, hogy "Én tudom, ki ő." Nagyon nem szerettem volna, ha elárulja, inkognitóban akartam maradni, és különben is, én most az "állati" énemben leledzettem, tehát nem az vagyok, aki. A rokon persze folytatta, ezúttal egészen kedveskedő hangon: "Hát az Erzsike." Na, hála az égnek, nem vagyok Erzsike. Rokonka meg akarta fogni a kezem, amitől undor lett úrrá rajtam (holott élőben semmi bajom vele), elhúzódtam, beleütközve a mögöttem érkező pasiba. Egyike volt azoknak, akik a szobában fotóztak. Kérdőn megérintette az arcomat (érdekes, tőle nem undorodtam), és a könnyeimet látva (fogalmam sincs, mikor kezdtem el bőgni) az épp érkező apja felé fordult. Örültem, amiért most jól számon kéri, de erre nem került sor, mert megszólalt az ébresztő. Arra azonban jó volt, hogy egy újabb novellaötletet tároljak el későbbre.